lördag 16 april 2011

jag glömde skriva att om man länkar till dessa så får man första sin första skylt gratis :P

Dörrskylt

jag har hittat en jättebra sida med skyltar som jag skulle vilja att alla som saknar dörrskylt ska kolla på

torsdag 31 mars 2011

Skolan!

heeej bloggen! nu tycker jag att alla ska sluta klaga på min bloggdesign! bloggen är under konstruktion! Ps Kolla gärna på min grymma studiekamrat Mallans blogg : http://malinjoanna.blogspot.com/ Ps. designen på bloggen heter häftig Ab!

måndag 20 september 2010

Ny design!

Många har undrat när jag ska byta design på bloggen... nu tyckte jag att det kunde passa med en ny design när det är en ny termin med nya utmaningar :)

onsdag 21 oktober 2009

irriterad på bloggen!!

Varför vill inte bloggen göra som jag vill?! den hoppar över mina styckes indelningar:(

Reflektion 3

När ska man ha kunskapen?
Därför blir det man lärt sig i skolan användbart endast i skolan. Carlgren och Marton(2007)
När jag läste dett blev jag lite orolig om det är så här skolan kommer att bli, lära sig saker man aldrig har användninga av mer än i skolan. Jag tycker det är bättre att man får lära sig sådant som man har använding av. Jag tror att många elever redan tycker att man lär sig mycket onödigt i skolan, jag vet många gånger man satt i skolan och tänkte när ska jag ha användning av detta? Det svar jag fick av min lärare var att jag någon gång i livet skulle vara glad för att jag lärt mig det.=)
Skolan finns ju för att man ska få den kunskap för att kunna arbeta vidare i livet, men lärandet tar aldrig slut. När man är liten så är man mycket här och nu, så man har lite svårt att se att man behöva viss kunskap senare i livet.

Reflektion 3

Föds man till lärare?
Carlgren och Marton diskuterar frågan om man kan födas till lärare eller om man kan lära sig bli en bra lärare. Jag tror inte att man kan födas till lärare men jag tror att man kan födas med egenskaper som kan vara bra att ha när man ska arbeta som lärare.
När jag läste detta om man kunde födas till lärare så tänkte jag på hur en lärare är? Jag tycker att en bra lärare inte måste vara den läraren kom vet och kan mest, alla lär av varandra. För mig är en bra lärare en person som kan se alla barn och respektera dem för den de är. Det är även väldigt viktigt att läraren trivs med sitt jobb och gillar att lära, när en lärare förlorat lusten att lära är hon/han ingen bra lärare längre. En lärare ska våga ifrågasätta och låta sig ifrågasättas, det är alltid bra att reflektera över sitt arbete. Lärarna kanske inte ser själva vad de gör som är bra/dåligt, som Carlgren och Marton belyser.