onsdag 21 oktober 2009

Reflektion 3

När ska man ha kunskapen?
Därför blir det man lärt sig i skolan användbart endast i skolan. Carlgren och Marton(2007)
När jag läste dett blev jag lite orolig om det är så här skolan kommer att bli, lära sig saker man aldrig har användninga av mer än i skolan. Jag tycker det är bättre att man får lära sig sådant som man har använding av. Jag tror att många elever redan tycker att man lär sig mycket onödigt i skolan, jag vet många gånger man satt i skolan och tänkte när ska jag ha användning av detta? Det svar jag fick av min lärare var att jag någon gång i livet skulle vara glad för att jag lärt mig det.=)
Skolan finns ju för att man ska få den kunskap för att kunna arbeta vidare i livet, men lärandet tar aldrig slut. När man är liten så är man mycket här och nu, så man har lite svårt att se att man behöva viss kunskap senare i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar