Variation
Jag tycker att det är väldigt viktigt med variation i lärandet. Jag tror att man lär sig bättre om man inte gör på samma sätt hela tiden. Om man gör samma sak flera gånger fast med lite variation, så kanske det fastnar och det är inte bara något man kommer ihåg för stunden. Detta kan även vara bra för de barnen som tar lite länge tid på sig att lära sig, gör man det då flera gånger så finns det tid för eleven att förstå vad som menas och elever som lär sig fort får mer förståelse för det man lärt sig.
Jag tycker även att eleverna ska få testa på det man pratar om. Om man tex. pratar om fåglar så tycker jag att i den mån det försöker gå ut i skogen och tittar på fåglar. Jag tror även att man kan öka lärandet genom att inte sitta inne i ett klassrum hela dagarna.
Jag tycker att det är väldigt viktigt med variation i lärandet. Jag tror att man lär sig bättre om man inte gör på samma sätt hela tiden. Om man gör samma sak flera gånger fast med lite variation, så kanske det fastnar och det är inte bara något man kommer ihåg för stunden. Detta kan även vara bra för de barnen som tar lite länge tid på sig att lära sig, gör man det då flera gånger så finns det tid för eleven att förstå vad som menas och elever som lär sig fort får mer förståelse för det man lärt sig.
Jag tycker även att eleverna ska få testa på det man pratar om. Om man tex. pratar om fåglar så tycker jag att i den mån det försöker gå ut i skogen och tittar på fåglar. Jag tror även att man kan öka lärandet genom att inte sitta inne i ett klassrum hela dagarna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar